Zagreb – 15. rujna 2018. (IBA) - U Zagrebu je održan stručni skup vjeroučitelja baptističkog i evanđeosko pentekostnog vjeronauka u Republici Hrvatskoj. Tema ovogodišnjeg seminara bila je Kako pomiriti potrebe učenika i nastavni sadržaj.

Na skupu je sudjelovalo 60-tak vjeroučiteljica i vjeroučitelja iz crkava reformacijske baštine: Saveza baptističkih crkava, Evanđeoske pentekostne crkve, Kristovih crkava, Crkve Božje, te drugih kršćanskih crkava.

Na skupu je sudjelovao i gospodin Tomislav Tomasić, viši savjetnik za vjeronauk iz Agencije za odgoj i obrazovanje  koji je u svom pozdravnom govoru ohrabrio vjeroučitelje u usvajanju novih znanja, vještina i sposobnosti potaknuvši ih da u svom radu prepoznaju potrebe učenika ali i svoje vlastite i zadovolje ih na najbolji mogući način, vodeći računa da „ako previše dajemo ubijamo, ako premalo dajemo - krademo.“

MPhil Ela Magda Džafić predavala je  na temu: Biblijski pogled na osnovne ljudske potrebe. Ukratko je dala pregled posljedica koje su proizašle iz pada u grijeh na početku ljudske povijesti, ukazala na razliku između ljudske želje i ljudske potrebe, koje često mogu biti u izravnoj opreci, što za sobom nužno nosi nepovoljne posljedice. Ujedno je iznijela kratki pregled spasenjske povijesti, odnosno pregled povijesti kako je zapisana u Bibliji, a koja svjedoči o Božjem nastojanju da čovjeka, a s njime i svijet, obnovi i dovede u stanje u kojem su bili prije pada u grijeh – a to je harmonični odnos s Bogom Stvoriteljem. 

Na kraju je povezala što izrečeno znači za nas danas, odnosno koja je primjena tog znanja u svakodnevnom životu i u radu s učenicima. Naglasila je da smo mi kao vjernici sudionici u Božjoj obnovi svijeta, te je nužno da razumijemo uzroke, posljedice, ali i potencijalna rješenja za te posljedice, kako bi gradili budućnost u kojoj mladi ljudi žive svrhovite i ispunjene živote.

Irena Šestak, dipl.psiholog je vrlo stručno i zanimljivo posvijestila koja je uloga učitelja u procesu izvođenja nastave, kako će određenu temu obraditi, na kakav će je način prenijeti učenicima s ciljem da zadovolje i njihove potrebe za znanjem, ali i igrom, istraživanjem i izazovom, osjećajem voljenosti i pripadanja. Velika je odgovornost na svakom učitelju, a najviše kako će pristupiti svakom djetetu, jer je svako dijete individua s vlastitom osobnošću i potrebama, a koliko će dobro učitelj zadovoljiti potrebe svakog pojedinog djeteta, svakako je veliki izazov u radu s učenicima danas. Kada bolje upoznajemo sebe i svoje potrebe, bolje razumijemo i potrebe drugih oko nas.

Marija Buljat, vjeroučiteljica, govorila je na temu: Konkretni nastavni sadržaji i konkretni problemi, davši prisutnim vjeoručiteljima vrlo praktične savjete i primjere kako djeci prenijeti željeni sadržaj na njima razumljiv način, uvažavajući pri tom njihove potrebe i specifičnosti. 

Članica Udruge za evangelizaciju djece u Hrvatskoj Rujana Čanji je upoznala prisutne s novim projektom on-line dopisivanja s djecom „Vrijeme za priču“, a i s novom brošurom koja će se moći besplatno dijeliti svim zainteresiranima.

Mr.sc. David Kovačević, je upoznao prisutne s činjenicom da je Evanđeosko teološko učilište certificirano od strane Ministarstva obrazovanja kao visoko učilište  i pozvao zainteresirane da prema mogućnostima i potrebama upišu jedan od smjerova kojeg nude za obrazovanje vjeroučitelja.

U malim grupama se povela živa diskusija o temama koje su predavači iznijeli, a u svjetlu konkretnih situacija na satovima vjeronauka u našim lokalnim crkvama.  

Edita Turinski, vjeroučiteljica BC Rijeka